Furnizorii și prestatorii de servicii vor fi obligați să preia reclamațiile prin operator uman în cel mult 5 minute, prevede un proiect de lege aflat în dezbatere parlamentară. Noua lege va modifica Ordonanţa de urgență a Guvernului nr. 49/2009, privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii și libertatea de a furniza servicii în România.
Amenzile pentru nerespectarea acestui termen pot ajunge la 100.000 de lei, conform propunerii inițiatorului.
Este vorba de întreg sectorul IT&C – companii de telefonie, furnizori de servicii prin cablu, bănci, transporturi, spitale, executori judecătorești, întreaga administrație locală și centrală.
În momentul de față, un reclamant/solicitant poate aștepta zeci de minute, uneori chiar ore, până este preluat de un operator.
La rândul lor, furnizorii de servicii reclamă faptul că această prevedere, care modifică Ordonanța 49/2009, este foarte greu suportat de companii, care vor fi nevoite să suplimenteze serios personalul calificat pentru aceste operațiuni.
Găsiți AICI forma legii adoptată în comisiile Senatului.
CITIȚI ȘI: